DREEJKLEZOEW - André Manuel | Bunker Theaterzaken
DELEN

DREEJKLEZOEW

Datum Info Locatie Tickets
VOLENDAM
Pop- en Cultuurhuis PX
Tickets
ROOSENDAAL
Schouwburg De Kring
Tickets
DEVENTER
Deventer Schouwburg
Tickets
OOSTERHOUT
Theater De Bussel
Tickets
OSS
De Lievekamp
Tickets
WAGENINGEN
Theater Junushoff
Tickets
GEERTRUIDENBERG
Cultureel Centrum De Schattelijn
Tickets
DORDRECHT
Schouwburg Kunstmin
Tickets
DEN BOSCH
Verkadefabriek
Tickets
AMSTELVEEN
VU Cultuurcentrum Griffioen
Tickets
BEVERWIJK
Kennemer Theater
Tickets
ZUTPHEN
Theater Hanzehof
Tickets
WIJK BIJ DUURSTEDE
Calypso Theater
Tickets
HEERHUGOWAARD
Cool kunst en cultuur
Tickets
ROTTERDAM
Theater Walhalla
Tickets
WOERDEN
Het Klooster | Theater
Tickets
BOVENKARSPEL
Hét Postkantoor
Tickets
WEESP
City of Wesopa
Tickets
FRANEKER
De Koornbeurs
Tickets
SPIJKENISSE
Theater De Stoep
Tickets
TIEL
Schouwburg Agnietenhof
Tickets
ABCOUDE
Stichting Ab-Art Abcoude
Tickets
ASSEN
De Nieuwe Kolk
Tickets
HELLEVOETSLUIS
Theater Twee Hondjes
Tickets
LELYSTAD
Agora Theater
Tickets
RAALTE
HOFtheater
Tickets
RIJSWIJK
Rijswijkse Schouwburg
Tickets
NIEUWEGEIN
DE KOM
Tickets
DE MEERN
Podium Hoge Woerd – De Meern
Tickets
HOLTEN
Stichting Kulturhus Holten
Tickets
HEERENVEEN
Posthuis Theater
Tickets
DELFT
Theater de Veste
Tickets
ARNHEM
Posttheater
Tickets
AMSTERDAM
De Kleine Komedie
Tickets
SOEST
RegioCultuurCentrum Idea
Tickets
ZOETERMEER
Stadstheater
Tickets
OOSTKNOLLENDAM
Stichting Pook
Tickets
CUIJK
Schouwburg Cuijk
Tickets
ENSCHEDE
Wilminktheater Enschede
Tickets

Actueel, pijnlijk relevant, inhoudelijk en uiterst geestig

In zijn 16e solovoorstelling duikt André Manuel in de gitzwarte en toch ook meer dan dartele geest van DREEJKLEZOEW, de even geliefde als verguisde mythische Twentse clown die al sinds de ontdekking van de hemel door de Nedersaksische geschiedenis dendert als Herman Finkers on speed.

DREEJKLEZOEW is een politiek incorrecte hork, een mensonvriendelijke sater, de Kaffer der Lage Landen, een duivelskind. Een buitengewoon onfatsoenlijk mens.

 

In verband met de maatschappelijke onrust die is ontstaan rondom alleen al de aankondiging van deze voorstelling zijn er overal in de theaters in dit land nog meer dan voldoende kaarten beschikbaar. En zo ziet DREEJKLEZOEW dat graag. Want hij is toch godverdomme niet voor niks het exact tegenovergestelde van het succesverhaal.

De pers over DREEJKLEZOEW:

Dagblad van het Noorden

"Zijn zestiende voorstelling doet in het niets denken aan de rauwe, grimmige beginperiode van zijn carrière (...) Hij heeft zich gepositioneerd. Obstinaat, nou nee. Gul en hartelijk, eigenlijk. Dat betekent niet dat de spanning er af is. Het is een volstrekt onzinnige benadering om van de cabaretier Manuel te verwachten dat hij zich 'politiek correct'manifesteert (...) Scherp gesneden en effectief."

Meppeler Courant

"Hij neemt absoluut geen blad voor de mond. Onderwerpen die bij andere cabaretiers inmiddels in de taboesfeer zijn beland, neemt Manuel op de korrel. Ontwapenend schiet hij uit de heup." (...) Strijdbaarheid en onbevangen vrolijkheid gaan bij André Manuel als boezemvrienden hand in hand."

Volkskrant

"Dreejklezoew is een slim gestructureerd, maar ook lekker rumoerig programma." (...) 'Wat niet moet worden vergeten is dat André Manuel óók de personificatie is van de uitdrukking ‘grote bek, klein hartje’. Die andere, gevoelige kant komt tot uiting in de prachtige gitaarliedjes die hij zingt. De schakeling tussen het vloeken en tieren in de conferences en de romantische gitaarliedjes maakt zijn cabaret dynamisch.'

NRC Next

(...) Met Dreejklezoew bewijst hij nog steeds een intrigerende cabaretier te zijn." (...) Op de beste momenten is André Manuels aanklacht tegen fascisme scherp, grappig en akelig actueel."

Hoogeveensche Courant

"Manuel is zeer maatschappijkritisch en komt soms met verrassende zienswijzen. Hij schuwt controversiële onderwerpen niet en bevindt zich met zijn zwartgallige humor soms op gevaarlijk terrein. Hij deinst er niet voor terug om gevoelige thema's aan de orde te brengen en daarvoor verdient hij ook alle lof. De vrijheid van het woord is de essentie en dat sijpelt tijdens het programma steeds door." (...) Aan de ene kant is hij hard, maar hij sluit zijn boeiende voorstelling af met een lied waarin hij zingt dat hij van alle mensen houdt. Dat is een mooie afsluiting van een voorstelling die geen moment verveelt en zijn boodschap is belangrijk genoeg. "