Katinka Polderman - Polderman draagt een steentje bij
DELEN

Polderman draagt een steentje bij

Datum Info Locatie Tickets
OSS
De Lievekamp
Tickets
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
Isala Theater
Tickets
APELDOORN
Theater & Congres Orpheus
Tickets
ROTTERDAM
Theater Zuidplein
Tickets
DEN HELDER
Theater De Kampanje
Tickets
MAASTRICHT
Theater aan het Vrijthof
Tickets
VEGHEL
Theater De Blauwe Kei
Tickets
AMERSFOORT
Theater/Congresc. de Flint
Tickets
RAALTE
HOFtheater
Tickets
HOORN
Schouwburg Het Park
Tickets
DIEMEN
Theater De Omval
Tickets
HEERHUGOWAARD
Cool kunst en cultuur
Tickets
NIJMEGEN
Stadsschouwburg en De Vereeniging
Tickets
LEIDEN
Leidse Schouwburg
Tickets
LEEUWARDEN
Stadsschouwburg de Harmonie
Tickets
KAMPEN
Stadsgehoorzaal Kampen
Tickets
TIEL
Schouwburg Agnietenhof
Tickets
DEN HAAG
Diligentia
Tickets
STADSKANAAL
Theater Geert Teis
Tickets
ALPHEN AAN DEN RIJN
Theater Castellum
Tickets
DRACHTEN
Schouwburg De Lawei
Tickets
RIJSWIJK
Rijswijkse Schouwburg
Tickets
AMSTERDAM
Theater de Meervaart
Tickets
AMSTERDAM
Theater de Meervaart
Tickets
UTRECHT
Stadsschouwburg Utrecht
Tickets

De meest onverschrokken liedjesbakker van de lage landen is terug met Polderman draagt een steentje bij

Al 15 jaar draagt Katinka Polderman haar unieke steentje bij aan het cabaret en ook in haar zesde voorstelling is de tegendraadse taalvirtuoos ongepolijst, gortdroog, origineel en onverstoorbaar.

Polderman trekt onverdroten ten strijde tegen de vertrutting. Tegen de kuddegeest, eigenwijs en met die voor haar kenmerkende nuchterheid.

Het NRC schreef het al: “De 35-jarige heeft bewezen tot de besten in het liedjesvak te horen.”
Zoals Polderman is er geen tweede. Ze is niet langer een goed bewaard geheim. Ze hoort bij de elite van het Nederlands cabaret.

De Pers over ‘Polderman draagt een steentje bij’:

Telegraaf

‘Ogenschijnlijk laconiek, maar haarscherp'
'Het is razend knap hoe de cabaretière in haar nieuwe theaterprogramma, ogenschijnlijk en met een prettig relativerende onverschilligheid, de wereld om zich heen fileert en met nam de hypocrisie van de mens ten opzichte van dieren en de natuur aan de kaak stelt.'
(...) 'Met haar bekende droogkomische, ietwat ironische humor zet zij haar scherpe observaties om in grappige omkeringen en veel originele liedjes over de allesvernietigende beschaving van de mens.'
'Polderman draagt zeker haar steentje bij met dit ronduit geestige cabaretprogramma waar zeker ook inhoudelijk nog een tijdje op te kauwen valt.'

Theaterkrant

'Polderman draagt een steentje bij heeft een sterke thematiek, en valt op door de bijtende kritiek op het weglachen van echte problemen. Katinka Polderman pakt je langzaam in met haar droge stijl vol slimme woordspelingen, rake liedjes en sarcastische omdraaiingen. Ze levert bovendien een ijzersterk inhoudelijk programma over hoe mensen langzaam maar zeker de aarde verwoesten.'

De voorstelling heeft het keurmerk 'keuze van de criticus' gekregen van de theaterkrant.

Algemeen Dagblad

'De moeizame relatie tussen humo sapiens en de hem omringende flora en fauna vormen het thema van Katinka’s zesde voorstelling, waarin ze terugkeert naar conventioneel cabaret. Ze heeft weer een koffer vol even amusante als ontroerende liedjes in haar bagage die ze in haar show verklankt. Lekker lijzig, dan weer loepzuiver, of heerlijk hysterisch in een fado.'

NRC

'Poldermans satire op de apathische mens bereikt een hoogtepunt met een lied waarin ze de domheid toont van degenen die er trots op zijn geen idealen te hebben: „Het leven is te kort voor idealen/ Dus stop met je langdradige verhalen/ Het leven is te kort/ Voor tofu op mijn bord/ ’k Vreet enkel nog tonijnsteak met garnalen.” Dat Polderman de hele avond in haar stoel blijft zitten, maakt haar ironische onverschilligheid extra komisch.'

Dagblad van het Noorden

‘Weinigen zijn er die, zoals zij, de verontwaardiging over onze dubieuze, halfslachtige manoeuvres zó schitterend laconiek uitspelen. Dat heeft iets magisch.’

Volkskrant

"Polderman behandelt de relatie tussen mens en dier op een eigenzinnige, niet-moralistisch manier. dat levert een aantal mooie liedjes op, zoals de smartlap over een varkentje in de bio-industrie, gezongen in de stijl van de Zangeres Zonder Naam."